Vill du låna min antennmössa?

2011-11-21 @ 21:08:53 Permalink Diary Kommentarer (3) Trackbacks ()




Är det inte fantastiskt? Jag sitter och läser bakåt i tiden på min egen blogg och jag är så jävla impad av mig själv, jag skriver så jävla bra saker. Tänk om någon annan var lika bright som jag själv och jag fick förmånen att träffa den personen, då skulle jag ju faktiskt kunna utvecklas! ;) Alltså jag skulle verkligen vilja vara mig! :) Jag förstår inte varför inte fler är som jag. Fy fan vad arrogant härligt ärligt skrivet av mig. Eller narcissistiskt personlighetsstört - who cares? Antingen har du humor eller så har du inte det. Blev du sur nu så har du inte det. *asg*

-Vem fan tror hon att hon är? *snörper på munnen*
-Skrattar hejdlöst!!! :)

Är iaf med barn igen, ska snart igenom detta hejdlösa mirakel som det är att sätta liv till världen igen. Bara någon månad kvar. Ibland känner jag att jag nog inte skulle vilja ägna mig åt något annat än just det. Det är liksom så maxat med både kärlek, sex och smärta. Så levande och så NÄRA! Det blir så enkelt när kroppen får styra - den är så primitiv och så härligt befriad från tillkrånglade tankar som ju annars är mitt signum. Jag lyssnade på Tolle här om dagen som påminde om just detta att vår "fantastiska" hjärna ALDRIG någonsin skulle kunna hålla kroppen levande genom att TÄNKA alla de processer som kroppen behöver genomföra samtidigt för att överleva ens en sekund. Det skulle bli SYNTAX ERROR direkt. Kroppen är därför ett helt sjukt fascinerande system, så JÄVLA intelligent bara i sig självt.

Åh förlåt lilla hjärnan - lilla egot i mig kände sig lite kränkt nu, eftersom hjärnan inbillade sig att det var INTELLEKTET som stod högst i rang i systemet JAG. Mycket tråkigt. Men det är ingen fara lilla hjärnan -du är bra på ANDRA saker, som att lösa inbillade problem tex. Hela tiden. Och att sabba min sömn genom att köra någon meningslös grammofonskiva på repeat hela natten, mixat med att upprepa att frysta blåbär kommer att sabba grädden på en gräddtårta om de smälter. DET är du duktig på. Jätteduktig. Tack så mycket för det. :)

Du ger mig en massa fördelar iofs och en massa cred här och där för folk tycker att jag är så jävla smart. Oj oj oj, säger dem. Du har ett så skarpt analytiskt sinne, du skriver så bra, du är så strategisk. Visionär, vilken förmåga du har att växla mellan micro-macroperspektiv. Fantastiskt. Applåder! Uj uj uj, lägg ner - jag blir bara förvirrad.

Jag vet inte vad jag ska göra av det där, det blir bara någon slags gröt med 1 del arrogans och 1 del högmod kvar som jag måste bryta ner för att behålla fötterna på jorden, vad de nu gör där? Men samtidigt när jag ändå är inne i arroganssvängen - vad är det ni inte fattar? Om jag hade en mössa med antenner så skulle ni få låna den - jag lovar. :) Och började du sura nu igen så har du återigen bevisat för mig att du saknar humor.

All min kärlek och respekt till alla som inte surade.

Och tacksamhet för att ni trots allt väljer i de flesta lägen att se mig som smart istället för bara hiskligt arrogant. Men vad ni tycker eller tror om mig säger iofs inte särskilt mycket med tanke på att ni skulle behöva låna min antennmössa för att tänka klarare.

dr House däremot - han har också en antennmössa tycker jag och är bland de mest sympatiska karaktärerna jag sett på länge på TV. Han är som en manlig motsvarighet av mig, synd att han inte finns på riktigt. But then again - han kanske inte tycker att jag finns heller.

:)


Kommentarer

Postat av: Björn Clausen

Om du nu envisas med att skriva så sällan kan du väl ta på dig antennmössan och hitta nån annan kul blogg i samma stil som jag kan roa mig med under tiden. Jag har inte hittat nån blogg som är så kul som din. Gillar det råa. Gillar perfekt placerade svordomar.

2011-11-29 @ 22:08:48
URL: http://bjornclausen.blogspot.com

Postat av: Lillaloppis

Hej Björn!



Det är bara för att jag strejkar om inte du har kommenterat vad jag har skrivit inom 2 dagar. :)



Lillaloppis

2011-12-01 @ 20:11:03

Postat av: Björn Clausen

Vilken tur att jag fick veta hur det fungerar med din blogg! Tack!

2011-12-02 @ 02:13:40
URL: http://bjornclausen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback